zondag, maart 09, 2008

Reeuwijk 6 deelt punten met Nieuwerkerk

Het zesde heeft een zeer goede prestatie geleverd door met 1-1 gelijk te spelen tegen het sterke Nieuwerkerk 2. De uitwedstrijd ging nog met 7-1 verloren zodat overduidelijk is dat het zesde in de loop van het seizoen sterker geworden is.

Om het zesde de kans te geven om (traditioneel) de derde helft uitgebreid te kunnen vieren in de kleedkamer had Gerke Mulder ons in de kleedkamers van Sportclub Reeuwijk geplaatst. Een prima keuze en een bewijs dat de Reeuwijk 6 stijl steeds meer geaccepteerd wordt.

Reeuwijk 6 zat vandaag dik in de spelers. Coach Arie en assistent Richard van L. hadden de keus uit maar liefst 14 man. Na een korte warming up begon de wedstrijd onder leiding van Albert Boom en nam Erik Rietstra (bedankt Appelstroop) de grensrechtersvlag ter hand.

In de eerste helft ging de strijd redelijk gelijk op. Beide elftallen kregen kansen, maar Peter "Japio" de Jager had nog last van een jetlag en was daardoor net iets minder scherp dan anders. De ruststand was 0-0, maar had makkelijk 3-3 of 4-4 kunnen zijn.

De tweede helft hadden we moeite om het spel te maken. Nieuwerkerk was de gevaarlijker ploeg en was enkele keren heel dicht bij een doelpunt. De verdediging en de keeper moesten alle zeilen bijzetten om een achterstand te voorkomen.

Na dertig minuten was het toch zover. Tim de Haan tikte een Nieuwerkerker licht aan, de vrije trap werd snel genomen en de Nieuwerkerk spits schoot van dichtbij hard tegen de doelman op. De spits kreeg een herkansing een schoot vervolgens de bal binnen.

Totaal onverwachts deed Reeuwijk 6 enige minuten later iets terug. Loek was snel weg, maar diens schot werd gekeerd door de keeper van Nieuwerkerk. De bal kwam vervolgens bij Steve die een prima voorzet op Loek gaf, die vervolgens koelbloedig afmaakte.

Vlak daarna was er zelfs een kans op 2-1. Op een kansrijke plaats kreeg het zesde een vrije trap. Deze werd echter niet verzilverd. Enige minuten later floot, de goed leidende, Albert voor het einde van de wedstrijd.


Uitblinkers: Ian Overdam, Loek Hermenet, Andre van Dortmont


Bijzonderheden:

De kleedkamers zijn echt te klein voor het zesde elftal. De voetballers, de supporters en de kinderwagen van Amy zorgden voor een overvolle, maar uiterst gezellige, nazit.

Dirk Binken (de vader van Mike) is gevraagd als assistent coach van Arie volgend seizoen

De jonge Ian Overdam deed Early Grey (vakantie) volledig vergeten

MO opgelet: het 8e is vrij volgende weekend!

Dorre lijkt te lijden aan schizofrenie en last te hebben van waanvoorstellingen volgens Ton Burger. Hij hoort stemmen die er niet zijn.

Mannen schrijf allemaal 31 mei in je agenda! We gaan naar ESA Arnhem en nemen daar afscheid van onze aanvoerder MO.

8 opmerkingen:

  1. Als het kan ga ik graag weer mee!
    Nemen we daar afscheid van MO? Laten we 'm daar gelijk achter?

    George

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uiteraard ga jij mee George, net als kleine baf, Appelstroopie, Sip en Sop en Raymon van Dijk.

    En.... misschien krijgen we nog wel een leuk prijsje voor MO in Arnhem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik kijk er naar uit om weer voor ff een deel uit te maken van het legendarische 6e elftal van CVC!
    komend weekend heb ik mezelf iig gereserveerd voor ondersteuning van het 6e elftal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kunnen jullie niet zonder mij daar afscheid nemen? Ik kom daar (al jaren)niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nee mo zo makkelijk kom je natuurlijk niet van ons af

    BeantwoordenVerwijderen
  6. "Tim de Haan tikte een Nieuwerkerker licht aan"

    Hoe bedoelt u? Het was een schandalige overtreding en had gewoon rood moeten zijn. Verder hebben jullie volledig ten onrechte een punt tegen ons gehaald. Wij waren vele malen beter dan jullie. 0-5 was gewoon terecht geweest

    BeantwoordenVerwijderen
  7. nou ik ben effe op vakantie en jullie laten gelijk punten liggen....zo onmisbaar ben ik dus niet, blijkt hier uit...

    ik heb tevens al een verzoek gehad om bij FC Kathmandu te gaan ballen, maar ze kennen hier de derde helft niet zo best en ik wil jullie ook niet in de steek laten

    maar effe serieus, nette uitslag heren....

    en Niewekerk 2, als je jezelf zoveel beter vindt, waarom heb je dan niet gewoon gewonnen...losers

    nou jongens, succes met de volgende wedstrijd en ik ga de uitslag zeker effe checken.

    ik ga nu aan mijn hoogte stage beginnen, zodat ik de 29 maart super fit de tegenstander het nakijken geef...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. nou ik ben effe op vakantie en jullie laten gelijk punten liggen....zo onmisbaar ben ik dus niet, blijkt hier uit...

    ik heb tevens al een verzoek gehad om bij FC Kathmandu te gaan ballen, maar ze kennen hier de derde helft niet zo best en ik wil jullie ook niet in de steek laten

    maar effe serieus, nette uitslag heren....

    en Niewekerk 2, als je jezelf zoveel beter vindt, waarom heb je dan niet gewoon gewonnen...losers

    nou jongens, succes met de volgende wedstrijd en ik ga de uitslag zeker effe checken.

    ik ga nu aan mijn hoogte stage beginnen, zodat ik de 29 maart super fit de tegenstander het nakijken geef...

    BeantwoordenVerwijderen