zondag, augustus 23, 2009

Reeuwijk 6 wint verdiend van het achtste

Reeuwijk 6 heeft afgelopen zaterdag (22 augustus) verdiend met 4-2 gewonnen van het 8e. Hiermee voldeed het elftal van coach Evert van Dam aan de verwachtingen.

Het zesde elftal was al om 12 uur aanwezig, maar er was nog geen spoor van het achtste. Er was dan ook sprake van een misverstand. Het zesde dacht om 12.45 uur te kunnen starten en het achtste om 14.00 uur. Toen het 8e uiteindelijk compleet was bleek men maar 10 man te hebben.

Evert van Dam bracht raad. De coach was in de luxe positie om over 18 spelers te kunnen beschikken. Hij was dan ook graag bereid om zijn beste spelers (Tim en Niels) af te staan aan het achtste.

Ton Burger besloot de wedstrijd aan zich voorbij te laten gaan en begon aan een indrukwekkende reeks Amstel.

Wat kunnen we over de wedstrijd zeggen?

1. De wedstrijd stond onder leiding van, de onlangs getrouwde (?) Martin Oosterwijk.
2. Zowel Tim als Niels maakten beslissende fouten waardoor het 6e kon scoren
3. Bij Reeuwijk 8 speelde de 51 jarige Rien Hermenet mee
4. Voetbal won van loopvermogen
5. Erik Rietstra (Appelstroop) benutte feilloos een strafschop namens het 8e
6. Het eerste doelpunt van het 8e was een cadeautje van de scheidsrechter
7. Martijn Min was op schot met 3 treffers.
8. Nieuwe aankoop Jan Muit maakte het doelpunt van de dag door vanaf 30 meter de bal in de zes te jagen.

26 opmerkingen:

  1. Tim en Niels nog bedankt he, stelletje lutsers

    BeantwoordenVerwijderen
  2. old dirty bastard24 augustus, 2009 20:53

    Kunnen we niet een keertje een oefenwedstrijd tegen de dames organiseren?
    Volgens mij lopen we dan allemaal net een stukkie harder?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. reeuwijk 8 kan geen team op de been krijgen, kunnen nauwelijks voetballen en absoluut niet tegen hun verlies....wie zijn hier nu de lutsers....maar was verder best gezellig hoor...volgende keer doe ik graag weer met jullie mee....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oud 6e elftalspeler25 augustus, 2009 16:55

    Het volgende is mij opgevallen tijdens de 10 minuten die ik van deze wedstrijd vanaf de Buitenomweg heb gezien.

    1. De jaren gaan nu echt tellen voor spelers als de Jager (2x), Goedhart, vd Heuvel en Van Dortmont (m.a.w. het is een stuk minder met deze mannen dan in mijn tijd).

    2. Die twee nieuwe oudere enigszins kalende spelers (die spits en die andere)komen nog wel wat tekort

    3. Scheidsrechter MO is een flapdrol.

    4. Coach van Dam kan niet tippen aan coach Arie

    5. Ron van Dijk is een schopper

    6. Kluuk blijft een constante speler

    7. Waar is grensrechter Kippie gebleven?

    8. Was die ouwe grijsaard bij het 8e echt Niels van Zijp?

    Afsluitend: in mijn zesde tijd was het allemaal toch net iets flitsender allemaal (en gezelliger volgens mij).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oud 6e elftalspeler25 augustus, 2009 16:57

    PS,

    die ene nieuwe kalende spits scoorde overigens wel, dat moet ik 'm nageven.

    Volgens het verslag deed Tim de Haan ook mee met het 8e. Heb 'm niet gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ oud 6 speler.
    1. vorig jaar werd er nog verloren van t 8e (misschien zat jij er toen nog bij) dus voor wie gaan de jaren echt tellen
    2. Onder coach Evert wordt wel gewonnen van t 8e
    3 Iemand die 3x scoort iemand noemen die tekort komt dan had je toch een verkeerde bril op.
    4.MO maakte zijn debuut als scheids en had t prima onder controle.
    5.Ron van Dijk deed niet eens mee.
    6.In tien min kan niemand een wedstrijd beoordelen
    7. Kluuk blijft inderdaad een constante speler...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oud 6e elftalspeler26 augustus, 2009 14:58

    Beste Stumper

    Kan het niet nalaten te reageren

    Toen ik bij het 6e speelde bestond er nog geen 8e en ik voetbal zelf inmiddels op een hoger niveau bij een goudse vereniging. In die tijd hadden we helemaal geen leider, maar regelde MO het allemaal als aanvoerder(en goed ook). Van Dam ken ik niet als leider maar als voorzitter die, naar ik meen, gedwongen af moest treden. Later heb ik nog eens staan kijken naar het 6e met Arie vd Vis als leider en Kipie Rijsbergen als grensrechter.

    Verder dacht ik toch echt die jongen van Dijk te hebben zien lopen, maar het ook iemand anders geweest zijn. Mijn excuses dan voor de betiteling schopper voor Ron van Dijk. Wie het ook was, deze man liep flink te schoffelen.

    Tot slot, nog even over de twee mannen die ik niet ken. Het maken van 3 doelpunten zegt helemaal niets over voetbalkwaliteiten. Ik heb deze man niet kunnen betrappen op een goede pass.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. old dirty bastard26 augustus, 2009 15:09

    Allemaal leuk en aardig hoor over hoe leuk het vroeger was:LEKKER BELANGRIJK!!!!!
    Mensen die dat soort argumenten nodig hebben, praten meestal eigenlijk vooral over zichzelf...
    En de buitenomweg?Daar vandaan kijken en dan lekker reutelen?
    VROEGER hadden we niet eens een buitenomweg!

    Maar nu waar het echt om zou moeten gaan: wanneer speelt het 6e een oefenwedstrijd tegen de dames?
    De plekken op de buitenomweg blijven overigens gratis....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bedankt dat ik een reactie van je heb ouwe 6e player. daar ging het mij alleen maar om. O.D.B. je hebt helemaal gelijk, vroegah was alles beter. Die mensen praten alleen maar over zichzelf.
    Ben trouwens ook voor om een wedstrijd tegen de dames te spelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. He oud 6e elftalspeler, ben jij soms Maarten "schepbal" Vliek? De favoriet van MO?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. S.Tumper en old dirty bastard, ik zal eens kijken of ik iets kan regelen met de dames.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh ja, nog wat

    Die twee nieuwe spelers, Matto en Martijn, zijn overigens gewaardeerde zesde elftallers, dus geen kwaad woord over deze mannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mevr. Hoenderdos26 augustus, 2009 21:26

    Tegen de dames een balletje trappen is OK mannen, maar niet gezamelijk een derde helft. Want.... drank en (met)vrouwen,dah ga nie goe komme. Hebben jullie over een paar jaar weer een heleboel F-spelertjes. Kleine van Zijpies,Bokkies en de Haantjes??? En ik weer een hoop werk. Nee toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. en dat gezeik over Arie en Evert is allemaal zo goedkoop. deze gasten hebben meer voor cvc gedaan dan één ieder hier, beetje respect is op zijn plaats. ja dat ze niet in alcohol spugen is duidelijk, maar dat geldt voor heel cvc.....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. kleine nielsjes, daar wordt de wereld alleen maar beter van....hoe meer hoe beter dus

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oud 6e elftalspeler27 augustus, 2009 10:43

    Re: en dat gezeik over Arie en Evert is allemaal zo goedkoop.

    De lontjes zijn kort tegenwoordig bij het 6e. Ik ben op tijd vertrokken zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. nee hoor we zijn dat kortzichtige geleuter van sommige hier gewoon zat. en idd ben je op tijd vertrokken ten gunste van ons...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De schrijfstijl van de 6e speler en EarlyGrey lijken erg op elkaar. Zouden ze een en dezelfde persoon zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. helaas, ben het niet. maar schaar me natuurlijk wel achter het kritiek van de meeste hier wel.

    je zou van vele kunnen zeggen dat ze een en dezelfde persoon zijn. zo zou anoniem ook zomaar de nac scout, kenner ed kunnen zijn. maar dat blijft allemaal giswerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. bokkie, kan het kloppen dat die foto's van 6 tegen rvc wat traag laden. komt dat door de site of bestandsgrootte?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. bokkie - die foto's zijn allemaal 7 mp. veel te groot voor internet. 72 dpi is een standaard voor internet. ik zal eens kijken of ik thuis een converter heb, kan je een hele batch aan foto's verkleinen naar een doel formaat. werkt prima

    BeantwoordenVerwijderen
  22. He Niels

    Er staat al een nieuwe link! Werkt supersnel

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Grey,
    Foto's ga je verkleinen naar doel formaat? Een doel is 7.12 mtr breedt en 2.92 mtr hoog. Hoe groot is dan het origineel en op wat voor printer moet ik een foto op doelformaat dan uitprinten?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ict-er - erg scherp......hahaha

    BeantwoordenVerwijderen