zondag, september 26, 2010

Afgedroogd!

Zaterdag 25 september Schoonhoven 5 uit.

De spelers van het negende waren blij dat ze dit seizoen in de 8e klasse uitkomen. Het lachen is ze inmiddels vergaan. Na het veredelde A-elftal van Berkel van vorige week stond vandaag Schoonhoven 5 op het programma. Schoonhoven 5 bleek een selectiewaardig elftal te zijn met een aantal spelers die zo met Reeuwijk 1 mee zouden kunnen. Onbegrijpelijk dat dit elftal op dit niveau speelt. De einduitslag van 10-1 was een juiste weergave van de krachtsverhoudingen.

Schoonhoven 5 heeft de afgelopen seizoenen een slechte naam opgebouwd. Vechtpartijen, gestaakte wedstrijden enzovoort. Gelukkig bleken de ergste raddraaiers geroyeerd te zijn, maar ter vervanging zijn er 3 klasse voetballers voor in de plaats gekomen. 

Coach Evert van Dam kon niet beschikken over de geblesseerde Ton Burger, Dick van Dam (werk), Ewout Verdouw (geblesseerd) en Herbert Bitter (geblesseerd).

We speelden net als vorig jaar op het hoofdveld wat door de overvloedige regenval bijzonder soppig geworden was.  Vanaf het begin van de wedstrijd stonden we al onder druk tegen de beweeglijke Schoonhovenaren.  Het was bijna onmogelijk om een fatsoenlijke aanval op te bouwen en het leek een kwestie van tijd voordat Schoonhoven de score kon openen. Toch duurde het bijna 20 minuten voordat een van de vele kansen verzilverd werd.  Hierna was het verzet van Reeuwijk 9 gebroken en liep Schoonhoven uit naar een dik verdiende 4-0 voorsprong. Inmiddels was Ron Rietveld geblesseerd uitgevallen nadat hij getorpedeerd werd bij een uiterste poging om een tegendoelpunt te voorkomen. Dat was een van de discutabele doelpunten naast het vierde doelpunt waarbij de aanvaller van Schoonhoven duidelijk buitenspel liep.

In de rust kon Evert weinig meer doen dan de spelers een hart onder de riem te steken en het elftal aan te sporen om eens wat aanvallen op te bouwen.

Na de rust hetzelfde beeld. Een fel aanvallend Schoonhoven kreeg kans op kans en liep uit naar een 8-0 voorsprong.  Gelukkig kon Erik van Dam iets terug doen. Hij verzilverde een prima pass van aanvoerder Dorre door de bal in de verre hoek te schuiven. Vlak hierna was het echter opnieuw raak (9-0) en een minuut of 10 voor tijd maakte Schoonhoven de 10e.De goed leidende scheidsrechter had het nu wel gezien en besloot zo'n 7 minuten te vroeg af te fluiten. (Goede zet van de beste man)

Reeuwijk 9 liep tegen de grootste nederlaag ooit op. Een wedstrijd om snel te vergeten. Het is te hopen dat niet alle tegenstanders in onze klasse dit niveau hebben. Dan is de lol er snel af.

Grensrechter geslachtofferd
Coach Evert van Dam kon het niet meer aanzien en verving na het vierde Schoonhoven doelpunt grensrechter Edwin door Tim.

Haalt Dorre de kerst?
Het lukte aanvoerder Dorre niet om de mannen tot grote daden aan te sporen. Er wordt gefluisterd dat hij zijn langste tijd als captain gehad heeft.

24 opmerkingen:

  1. Techn. Dir. Schoonhoven 526 september, 2010 17:11

    Leuk dat jullie een eigen website hebben. Goed verslag. Jammer dat er weer begonnen wordt over onze problemen van vorig seizoen. Dat hebben we ver achter ons gelaten.

    Ik moet zeggen dat jullie een zwak team hebben en ik heb wat gratis tips voor jullie coach.

    De zwakke punten zijn de rechtshalf en de buitenspelers. Deze zou ik direct vervangen. De spits is redelijk goed maar krijgt geen bal. Jullie backs doen het wel aardig maar moeten veel te veel doen omdat het middenveld zwak is. De keeper en de laatste man zijn de enige spelers die ik zo over zou nemen!

    Conditioneel is het ook zeer slecht gesteld met jullie elftal. Als jullie nog een paar punten willen pakken zou ik maar eens gaan trainen. Sorry, maar ik denk dat jullie niet veel punten halen.

    Als je dan toch een wedstrijd wint doe het dan tegen Lekkerkerk. Dit is het sterkste elftal uit de competitie (A1 van vorig seizoen)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjongejongejongejonge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij heeft er wel verstand van!
    Wat gaaf dat schoonhoven een ECHTE technisch directeur heeft!

    HAD IK MAAR EEN FRAKTIE VAN ZIJN(HAAR?)inzicht dan zou ik niet zo'n zwakke rechtshalf zijn! Die zijn direkte tegenstander overigens (maar dit zal geluk zijn!) totaal uit de wedstrijd speelde....

    Tja: tegen zo veel inzicht en kwaliteit kan ik niks inbrengen...
    Gefeliciteerd met het geweldig presteren in de 8e(!) klasse van de KNVB!
    Kusje op je technische directie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey jongens van Schoonhovem

    Ik heb gehoord dat er volgend jaar een 9e klasse komt. Na het kampioenschap in de 7e, dit jaar in de 8e is dat misschien nog leuker voor jullie.

    Anders wordt het ook wel heel zwaar voor die jongens van Zondag 1 die de dag erna ook weer een wedstrijd moeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je spelers op 1 wedstrijd beoordeelt wilt dat zeggen dat je een hele slechte technisch directeur bent. Het kan zijn dat ze net allemaal een slechte dag hadden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. had niet verwacht dat ik zo gemist zou worden bij reeuwijk 9.....voetbaltechnisch dan he

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Early, met jou erbij had ik het inderdaad nog moeten zien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waarom verbaast het mij niet dat die Matto die zwakke rechtshalf blijkt te zijn. Ik heb je vorige week voor het eerst zien "voetballen". Lachwekkend gewoon. Wat ben jij slecht joh.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sportlust veteranen 227 september, 2010 13:57

    Jongens, Ik volg jullie omdat jullie een leuk team hebben en een mooie site.

    Ik heb het al eerder gemeld op deze website. Waarom hebben jullie ervoor gekozen om niet in de veteranenklasse te gaan voetballen maar lekker door te ploeteren tegen elftallen met twintigjarigen?

    Wij zijn vorig seizoen van start gegaan bij de veteranen en het is een verademing om tegen je leeftijdgenoten te ballen. Geen geren en gevlieg, geen geschop en geen gezeur. Verder spelen we alles in een ring rond Gouda met ploegen als Bergambacht (2 elftallen, Sportlust (2 elftallen), Gouda veteranen, Jodan Boys veteranen, Rohda, Zwammerdam etc. Daarbij zijn de wedstrijden bijna allemaal om 11.00 uur of 12.45. Zo heb je ook nog iets aan de zaterdag (volgens de vrouw dan. Volgens mij kun je in de winterstop opnieuw instappen. Ik zou er maar eens goed over nadenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Reeuwijk 4 (eerst 8)27 september, 2010 15:10

    Wat is 9 slecht ole ole, Wat is 9 slecht ole ole. Wat is 9 slecht, wat is 9 slecht, wat is 9 slecht ole ole.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En WEER slaat anoniem de spijker op zijn kop!
    WAT een analitisch vermogen!WAT een spelinzicht en WAT een laffe figuur!
    Ben ik het misschien zelf?
    Speciaal om anoniem te zieken blijf ik gewoon lekker ballen!

    Maar je weet het van te voren: als je op dit niveau gaat spelen stel je je kwetsbaar(en als rechtshalf!) op: je neemt altijd het plekkie van iemand anders in en die kunnen dat niet handelen, zodat ze na het afrukken nog even naar de site van het 9e gaan: kunnen ze direkt nog een keer!
    Lieve anoniempjes van deze wereld: ik hoop dat je net zo veel plezier beleefd aan het geven van je commentaar als ik aan het lezen er van!!!
    Bedankt voor alle hartverwarmende tips en nogmaals veel succes met het uit de kast komen: want daar zit volgens mij je grootste frustratie!
    Het is ook niet niks om je in te moeten houden tijdens het douchen na afloop!
    Hebben ze net 1 keertje te veel getreiterd omdat je er nog steeds geen haar op hebt?
    Geeft niks: gelukkig heb je verstand van voetbal!!!
    Dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hans Goedhart,
    Moet de laatste reactie van Matto niet verwijderd worden. "Zodat ze na het afrukken nog even naar de site van het 9e gaan" lijkt me geen taal die hier thuis hoort.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ Ad Elderhorst. Ik zou die griezel royeren als lid van CVC Reeuwijk

    oeps, je bent geen voorzitter meer

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En trouwens, heel die Matto hoort hier niet thuis

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tjongejongejongejonge,nou wat een niveau zeg! Het wordt steeds erger met dit team. De verhalen
    worden steeds langer, droeviger, beschamender en het voetbal
    steeds belabberder. Op deze manier schaam ik me nog CVC-er te zijn en ook ooit in dit team te hebben gevoetbald. Waar is die goeie ouwe tijd gebleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Inderdaad: mijn opmerking over rukken dient genegeerd te worden na excuus mijnerzijds!
    Ik moet geen uitspraken meer doen over het(al dan niet bestaande)sexleven van anderen!
    Mea culpa, mea maxima culpa!

    Laten we dan ook meteen iedereen die als anoniem of niet onder eigen naam reageert aan de schandpaal nagelen!
    Of op een kar het dorp rond richting brandstapel?
    Voetbal is een spelletje!
    Elkaar afzeiken(lees: urineren!) is een spelletje!
    Elkaar aankijken als je tegen elkaar praat is beleefdheid!
    Anoniem reageren is elkaar NIET aankijken en lekker achter iemands rug om roddelen....

    Laf en sfeerverziekend...
    Maar goed: ik heb natuurlijk geen recht van spreken: daar heeft iedereen natuurlijk ook weer gelijk in!

    Weet je wat?
    TOT ZATERDAG!
    gaan we gewoon weer lekker ballen!
    En of we nou met 5 of 10 doelpunten verschil verliezen of winnen?
    LEKKER BELANGRIJK!!!
    Iedereen doet zijn best...
    Zo nu ga ik onaneren!
    Kusje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Griezel royeren als lid? Hij hoort hier niet thuis? Wat een rare reacties....

    En wat is dan wel het standaard om 'hier' thuis te horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. anoniem heeft een nieuw slachtoffer gevonden om te narren, beter voor mij...hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Early, jij reageerde tenminste nog een beetje normaal op mijn plaagstootjes. Zal wel het gevoel voor humor zijn wat jij wel hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jongens, het spijt me allemaal. Ik ben nou eenmaal niet zo evenwichtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. anoniem - dat is zeker waar, mijn humor is onomstotelijk bewezen.....als ik iedereen mag geloven

    BeantwoordenVerwijderen
  22. dank Hans!
    weet je: ik vind het zo jammer dat iemand die beweert en ik citeer: "gevoel voor humor" te hebben het nodig blijft vinden om zonder dat degenen tegen of over wie hij/zij gal spuwt mogen weten wie er achter steekt!

    Japio geeft terecht aan dat dit de sfeer niet ten goede komt en als ik daar tot heb bijgedragen spijt me dat oprecht...(kan nietwachten op de opmerkingen!;-) )!

    Wees een vent en zeg wie je bent!
    Klinkt als zo'n overheidscampagne langs de snelweg, trouwens!

    Zet m op anoniempjes dezer wereld!

    BeantwoordenVerwijderen