zondag, mei 10, 2009

Reeuwijk 6 boekt monsteroverwinning op Rijnstreek


Foto: Linda de Frankrijker
Onderwerp: de derde helft in 1 van de 2 Reeuwijk 6 kleedkamers. Zie ook onder opmerkelijk


Het zesde bond Rijnstreek op zaterdag 9 mei met 8-2 aan de zegekar. Richard van Leeuwen verving Evert (knieprobleem) als coach en Willem Lodema nam de vlag van de zieke Aad van Velzen over. Beide heren van harte beterschap gewenst.

Goed nieuws kwam er van Matto. In de eerste plaats werd hij onlangs vader van een kerngezonde dochter en werd ook bekend dat hij een contract voor volgend seizoen getekend heeft bij Reeuwijk 6. Van harte gefeliciteerd.

Het zesde kende vandaag een aantal nieuwe gezichten. Marcel v.d. Wal en alle zonen van Gerrit v.d. Heuvel waren bereid gevonden met het zesde mee te doen. Marcel behartigde daarnaast een zeer belangrijke taak na afloop; het verzorgen van kratten bier.

Over de wedstrijd valt niet erg veel te vertellen. Reeuwijk 6 domineerde 88 minuten, maar vergat de score uit te bouwen naar dubbele cijfers. Bij een 8-0 voorsprong kon Rijnstreek nog twee maal scoren omdat Dorre zijn tegenstander (bewust) liet scoren. Na afloop verklaarde hij het desnoods zelf gedaan zou hebben als de voorhoede van Rijnstreek gefaald zou hebben.

Doelpuntenmakers: Loek Hermenet, Martijn 3 x, Dorre, Marco, Gerrit en Kevin

Uitblinker: Martijn

Opmerkelijk

De derde helft was weer buitengewoon gezellig. Er waren dit keer zoveel liefhebbers om dit Reeuwijk 6 spektakel mee te maken dat we de mensen over twee kleedkamers moesten verdelen.

19 opmerkingen:

  1. Het wordt tijd dat Ton Burger zich aanmeldt bij Weight Watchers!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen Early Grey? Zegt dit iets over de uitslag?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Horen zien en zwijgen10 mei, 2009 22:36

    Jullie pretenderen cvc'ers te zijn.
    Gezellig met z'n allen in de kleedkamer. CVC-ers behoren in de kantine te zijn met z'n allen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jip - denk het wel, met mij erbij hadden we die dubbele cijfers wel binnen gesleept.....ghehe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reeuwijk 6 speler11 mei, 2009 09:04

    @horen zien en zwijgen.
    Je voetbalt waarschijnlijk niet zelf, maar dat heet teamgevoel. En waar wij ons ophouden maken we zelf wel uit. Dus gewoon zwijgen he.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met de komst van de nieuwe voorzitter Elderhorst bestaat CVC-cultuur allang niet meer. Sommigen zijn waarschijnlijk zelfs daardoor gestopt.
    Vandaar dat het merendeel van de nu nog bestaande oude generatie zijn heil of gezelligheid kennelijk elders (in de kleedkamer) zoekt. Ja, en de jonge generatie (van dit team) volgt dit dan uiteraard op.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oud-cvc-er,

    ach misschien kunnen die oudjes niet goed tegen veranderingen en modernisering.........maar zo gaat dat in het leven, de jeugd gaat verder waar de oudjes blijven steken

    cvc en in de kantine is het nog steeds uitermate gezellig. ja en wij blijven graag even hangen in de kleedkamer, heeft niets met de cultuur te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Early Grey, afgaand op jouw uiterlijk ben je ook niet meer zo piep!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Precies Grey! Jij schijnt met je jonge levenservaring ook bij CVC er pas echt goed kijk op te hebben. Maar ja, vroeger was natuurlijk alles anders en beter.
    Kijk maar naar bijvoorbeeld de grote clubs hier in Nederland zoals, Ajax
    Feyenoord en PSV. Wat is er nog van die cultuur en prestaties over gebleven? Maar ja, zo gaat dat nu eenmaal met de modernisering, het grote geld en de commercie. Ja, ik geloof dat ik toch echt oud begin te worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oud cvc-er - ik snap wel wat je bedoelt hoor. alles gaat zo zakelijk tegenwoordig, de jeugd groeit ermee op en weet niet beter, ik zal er wel tussen in hangen.

    maar dat culturen wijzigen is wel heel duidelijk en gaat de laatste wel erg hard....soms is dat jammer ja, maar kan me er persoonlijk niet zo druk om maken, je doet er toch niets aan

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hans Goedhart11 mei, 2009 16:36

    Oud CVC'er, het valt best wel mee hoor met het verdwijnen van de CVC cultuur. Ik vind juist dat de jeugd dit heel erg goed oppakt. Kijk naar 1e elftalspelers als Kenneth Mulder, Sjoerd Mulder, Marcel vd Wal, Rene vd Heuvel en Marco van Leeuwen. Maar ook de spelers van het achtste. Allemaal jonge jongens, maar ook rasechte CVC'ers. Ik maak me weinig zorgen over de de CVC cultuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hans, wat weet jij hier nou van. Ik neem het je niet kwalijk hoor, maar vanuit het verre Breda is moeilijk te zien wat er allemaal gebeurt bij CVC.

    Zonnekoning Elderhorst bepaalt 100%wat er gebeurt en als iemand het er niet mee eens is kan hij/zij vertrekken. Dit heeft al heel veel vrijwilligers gekost!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. als ik ergers de cultuur van cvc heb geleerd dan is dat bij het 6e! op mijn 17e in het 6e gekomen en daar zeer goede jaren gehad door iedereen die lid was van het 6e. De kleedkamercultuur is mij zeeer goed bevallen. En naar mijn mening is hier in de 16 jaar dat ik bij cvc lid ben niet veel veranderd. Als ik bij mijn pa ging kijken en daarna de kleedkamer in kwam was het vaak net zo'n gezellige bende als ik dit seizoen mee heb gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Call me naief, maar ik dacht op dit niveau voetballen vooral te maken had met "leuk"en "gezellig"en meer van dit soort fratsen...begrippen als cvc-cultuur zeggen mij (nog) niets;enkel dat de helden van het 6e deugen!
    Ik wist niet dat het anoniem of onder "leuke"namen reageren daarbij hoorde!Weer wat geleerd!
    Dank,3 werf hulde en hoera!
    Of laat ik me nou ook uit mijn tent lokken?
    brr...ga snel weer naar binnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Matto

    Ook "afzeiken" is CVC Reeuwijk cultuur, maar dat begrip komt nog wel. Het is allemaal niet zo scherp bedoeld als het lijkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. afzeiken is een heerlijk fenomeen, maar idderdaad wel met een dikke smile......soms gaat het wel eens over het randje, maar we komen er altijd uit (behalve bij Appelstroop, wat een lul is dat)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Poging 1: tjongejongejonge wat eenstelletje johan cruijfjes bij elkander!
    Poging 2: tssss....vroeger voetbalden we gewoon door met liesbreuken en hamstring-scheuringen:stelletje cvc=mietjes!
    Zoiets?
    Of ben ik prikkelbaar omdat ik in weer een slapeloze nacht beleef?
    Kinderen zijn net cvc-ers: hoop kabaal en dunne stront,maar uiteindelijk kun je niet anders dan van ze houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi geschreven Matto. Volgens mij ben jij een aanwinst voor de mietjes van 6.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. voormalig aanvoerder zesde14 mei, 2009 14:12

    Om terug te komen op de stelling van deze oud-cvc-er: ik kan mij daarin grootendeels wel vinden. Zelf ben ik o.a. - en mede daardoor,- er verledenjaar namelijk ook mee gestopt. Maar wees gerust: volgend seizoen zal ik voor mijn bewezen diensten als "vrijwilliger" ( fluiten) mij gewoon aanpassen, en dus geld aan de club moeten gaan vragen. Jammer, maar het is kennelijk niet anders.... De tijden zijn veranderd.

    BeantwoordenVerwijderen