zondag, mei 03, 2009

Reeuwijk 6 wint op karakter van sterk DSO

Het zesde moest zaterdag 2 mei aantreden tegen DSO 13. In de thuiswedstrijd hadden we al de nodige moeite tegen dit ervaren team en vandaag was het niet anders. Na 90 minuten voetbal stond er een moeizame 1-2 verwinning op het (niet aanwezige) scorebord.

De coach kende geen personele problemen. Liefst 14 spelers vonden het de moeite waard om naar Zoetermeer af te reizen. Hierdoor hoefden we geen beroep te doen op Matto (zou hij al vader zijn geworden?). Ook de supporters Linda, Kiki, Marit en Amy waren weer van de partij om de wedstrijd vanaf het terras gade te slaan. Kwade tongen beweerden echter dat ze naar de verkeerde wedstrijd zaten te kijken.

De eerste helft ging eigenlijk gelijk op. DSO zocht wat meer de aanval, maar de achterhoede van het zesde, onder leiding van Gerrit, speelde zeer geconcentreerd en gaf weinig weg. Toch kreeg DSO een goede kans maar het schot van dichtbij was niet gericht genoeg om de doelman erg te verontrusten. Even later was het bijna raak toen een voorzet door een vrijstaande speler naast werd gekopt en werd een knal uit de tweede lijn door de keeper tot hoekschop verwerkt. Aan de andere kant was Marco wel trefzeker toe hij een voorzet van Ian doetreffend (stuiterend schot) af wist te maken.

Inmiddels waren we Tim en Herbert kwijt geraakt door blessures, zodat we nog maar 1 wissel hadden. We haalden echter zonder kleerscheuren het rustsignaal.

Na rust was het DSO wat sterk aandrong. Gerrit en collega's boden echter hardnekkig tegenstand. Dit leverde hier en daar wat kleine frustraties op bij de tegenstander en dit leverde een pittige confrontatie op tussen Dorre en zijn directe tegenstander.

DSO kreeg na twintig minuten loon naar werken met een hard ingeschoten doelpunt (1-1). Tot grote verrassing van alles en iedereen ging het zesde toch met de winst naar huis toen Martijn een goede voorzet van Ian fraai afrondde.

Conclusie: een ietwat onverdiende overwining tegen een veel te laag staand DSO. De winst van vanddag was dat er voor elke meter werd geknokt. Ook dat is wel eens anders bij het 6e.

Uitblinker: Gerrit

Opmerkelijk
MO was van plan naar de wedstrijd te komen kijken en gelijk wat foto's te schieten. Helaas arriveerde hij bijna 2 uur te laat. Hij wist niet dat de wedstrijd vervroegd was.

Gerrit wilde tijdrekken en de bal zes velden weg schieten. Bij dat streven raakte hij echter grensrechter Peter "Japio" de Jager vol op het lichaam. Peet was er niet echt blij mee.

28 opmerkingen:

  1. het belang was zaterdag dan ook enorm, we hebben drie maal op rij gewonnen en daarmee een kratje bier binnengesleept. helaas komt promotie steeds dichterbij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elk voordeel heeft z'n nadeel Early

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Louis van Gaal04 mei, 2009 17:15

    Wat heb je er nou aan om als vierde of vijfde alsnog te mogen promoveren. Dat slaat toch nergens op!Dan kan je net zogoed niet voor het kampioenschap spelen. Kijk, maar wij zijn toevallig wel de beste. Zowel
    van Eindhoven als Rotterdam. Ja, zelfs ook van Amsterdam. En zelfs van heel Nederland!! En jullie, jullie hebben helemaal niets (in Reeuwijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reserve 4e, 5e, 6e, 7e en 8e klasse en alle veteranenklassen (Categorie B)
    Van alle klassen (met uitzondering van de vierde klassen, zie boven) promoveren de nummers 1, 2 en 3 naar de naastgelegen
    hogere klasse.
    Van alle klassen degraderen de nummers 10, 11 en 12 naar de naastgelegen lagere klasse.
    Hierop worden de volgende uitzonderingen gemaakt:
    Indien in een poule 11 elftallen de competitie beƫindigen promoveren de nummers 1 en 2 en degraderen de nummers 10 en 11
    Indien in een poule 10 of minder elftallen de competitie beƫindigen promoveert de nummer 1 en degradeert de nummer laatst.
    Indien de resultaten van elftallen naar het oordeel van de competitieleider zodanig zijn kan deze afwijken van de vastgestelde
    regeling voor categorie B. Het afwijken is met name aan de orde om in alle klassen zoveel als mogelijk alle poules op 12 te
    brengen. Dit kan aanleiding zijn extra teams te laten promoveren naar een hogere klasse, dan wel extra teams te laten
    degraderen naar een lagere klasse.

    zoiets had tommy gevonden...
    het is te hopen dat jullie promoveren want dan kunnen we jullie nog vaker uitlachen dan dit seizoen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. appelstroop - wil niet veel zeggen, wij hebben meer punten dan jullie, dus ik weet niet wie wie meer uitlacht, maar jullie zijn dat zeker niet.........tevens staan jullie 4e en wij 3e in een veel zwaardere poule......hahahahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. weer een teken van jou belabberde voetbalinzicht blijkt maar weer...
    jullie, 19 gespeeld 38 punten, wij 17 gespeeld 33 punten. als je dan een beetje kan rekenen hebben wij de minste verliespunten. en dan staat er ook nog heel mooi in de stand dat jullie 5 keer verloren hebben en wij slechts 2 keer.
    en sterkere competitie laat me niet lachen. jullie koploper zou in onze competitie op de plek van nieuwerkerk staan! maarja ik laat je maar in de droom dat het 6e beter is dan het 8e, dat zelfvertrouwen hebben jullie wel nodig als jullie volgend jaar bijna alles in de 7e klasse verliezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dacht dat we 41 punten hadden na afgelopen week, vandaar mijn interpretatie....was toch weer effe lekker om te zeiken.....

    maar zevende klasse lijkt me geen goed plan, zeker niet voor het moraal.

    haddden jullie daar wel graag in gespeeld, hhet zal dan ook erg zwaar worden gok ik zo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou appel, ik schat onze competitie een stuk zwaarder in. Ik heb een paar wedstrijden van jullie gezien, maar vond het niveau van de tegenstanders bedroevend en niet heel ver van G-voetbal af

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geen paniek. Ons eerste hoeft weer niet te spelen. We komen dus gewoon weer met 6 eerste elftalspelers, net als in onze thuiswedstrijd ;-)

    Dus gewoon weer een dikke overwinning voor ons en jullie zijn van promotie af.

    Tot zaterdag
    vv Rijnstreek

    BeantwoordenVerwijderen
  10. onze eerste speelt ook niet, misschien aardig als we het eerste tegen het eerste laten spelen en het zesde en jullie derde lekker gaan toekijken met een biertje en sate erbij

    BeantwoordenVerwijderen
  11. neej 7e klasse zou voor ons ook een stukkie zwaarder zijn gok ik.
    maar we behalen liever de 7e klasse door een kampioenschap of in ieder geval kort achter de nummer 1, en niet door netaan 2e of in jullie geval 3e te worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. MO Fan (Female)06 mei, 2009 11:31

    Appelstroop, een kampioenschap is voor jullie heeeeeeel ver weg

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lulletje Grey waar heb je het over met je bier en sate je bent er niet eens bij Zaterdag. Doe mij maar bier en kippenvleugels :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. loek meloen - dat wordt vanaaf droog brood en water........hoe durf je

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is jou culinaire hoogepunt dus zou daar niet van staan te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nog even over MO. Net als in zijn actieve voetbaltijd was hij nu ook weer te laat. Toen nog te laat om zijn tegenstander af te stoppen, nu te laat om foto's te nemen.

    Zal ie volgende seizoen wel weer te laat als hij voor buitenspel moet fluiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. loek - scherp scherp, daar kan ik niet tegen op.

    Bokkie - mijn camera ligt denk nog op de club, waar kan ik die vinden. pik ik uhm daar vanavond even op

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Aangezien er in de "Reeuwijker" een andere tijd stond vermeld, ben ik daar dus vanuit gegaan. Echter zo'n ramp was het ook niet, want ik was toch in buurt. En met buitenspel zal ik volgend seizoen weinig te maken hebben, denk ik. De meeste voetballen namelijk in "slaapstand", waardoor ik
    zelfs met een goedkoop camara-tje de boel dan nog kan vast leggen. Geheel buiten dit: Hoe zit het nu met mijn 40-jarig jubileumspeldje? Volgens mij zijn ze hiermee ook veel te laat, want ik heb hiervoor nog steeds geen uitnodiging ontvangen. De nieuwjaarsreceptie is toch allang geweest??

    BeantwoordenVerwijderen
  19. de Penningmeester07 mei, 2009 13:01

    Als er geen geld mee te verdienen is loopt Elderhorst blijkbaar niet zo hard!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. luisterend oor07 mei, 2009 13:21

    Op De nieuwjaarsreceptie zijn jullie volgens mij wel genoemd, Theo en jij. Ook zouden jullie uitgenodigd zijn??????????? Misschien in hun dromen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Pratende mond07 mei, 2009 13:39

    Ja klopt

    MO zou afgezegd hebben en Theo niet op zijn komen dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Luisterend oor07 mei, 2009 14:12

    Trouwens, over het bestuur gesproken, as maandag allemaal komen. De toekomst van de fles staat weer op de tocht. Dit heb ik niet gehoord maar gelezen in de vergaderstukken. Allemachtig niet door te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb nooit een uitnodiging van het bestuur ontvangen. Dus ook niet afgezegd. Enkel Ad van der Laan heb ik destijds aan de telefoon gehad, die informatie van mij wilde over hoelang ik lid was, en of ik nog andere oud CVC-ers van mij tijd wist. Vervolgens zou ik daarop nog wel een uitnodiging (van het bestuur?) krijgen. Echter nooit ontvangen. Daarnaast zit ik echter ook niet op zo'n speldje te wachten, want ook die van het 25-jarig bestaan heb ik nooit (meer) gehad, of ontvangen. Enkel het steeds weer moeten uitleggen (aan mensen) waarom ik er op Nieuwjaarsdag niet bij was,is een beetje om moedeloos van te worden. Vandaar......en succes met de vergadering van a.s maandag.(Zal ongetwijfeld wel weer een knallend(!)flessen-festijn worden)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ben geen alcoholist hoor07 mei, 2009 17:03

    Dan nemen we de flessen zelf wel mee de kleedkamer in. De Coop is nog een stuk goedkoper ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Komen de flessen weer terug!? Voorzitter Ad Elderhorst heeft bij CVC toch alles in kannen in kruiken?
    Of gaat dit (nu) ook in rook op.

    Ab Klink
    (minister volksgezondheid)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Beste heer Klink,

    Voorzitter Elderhorst DENKT alles in kannen en kruiken te hebben (of te krijgen)Maar net zoals uw collega ministers in Den Haag denken jullie te veel en komt er niet veel "in kannen en kruiken". Veel beloven en niks doen. Dus die meneer MO kan denk ik naar zijn welverdiende speldje fluiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. en waar blijft mijn speldje voor het erelidmaatschap, wel verdiend met mijn staat van dienst

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Grey,

    Jij valt alleen op door je zuipgedrag! Voor een speldje moet je bij de bierproducent zijn!

    BeantwoordenVerwijderen