zondag, maart 08, 2009

Reeuwijk 6 deklasseert Spirit 9

De thuiswedstrijd tegen Spirit op 11 oktober verliep uitermate moeilijk. In de tweede helft werd het team van coach Evert van Dam weggespeeld en de 4-1 overwinning was zeer vertekend. Genoeg reden om de uitwedstrijd van 7 maart uiterst serieus te nemen.

Het begint eentonig te worden maar het elftal kende opnieuw grote personele problemen. Martijn Min bracht raad door twee spelers te regelen. Broer Bart Min en vriend Matto Kranenburg werden bereid gevonden om met het zesde mee te doen. Wat de spelers van het zesde betreft zijn deze twee spelers in de toekomst meer dan welkom. Ze kunnen niet alleen goed voetballen, maar het zijn ook nog eens aardige gasten.

Over de wedstrijd. Eigenlijk was er nauwelijks sprake van een serieuze krachtmeting. Het zesde was was vele malen sterker en het arme Spirit kwam niet aan aanvallen toe. De enige aanval van Spirit resulteerde, in de 35e minuut, direct in een blessure van de Reeuwijk doelman. Hij verrekte een spier bij het uitkomen en werd vervangen door veldspeler Dave Lakerveld.

Het zesde kreeg vele kansen en de 0-0 ruststand sloeg helemaal nergens op.

In de tweede helft werd de ban gebroken. Aanvoerder Ian Overdam kreeg het op zijn heupen en schoot liefst vijf keer raak! Het laatste doelpunt kwam van het hoofd van Peter "Japiooooo" de Jager. Opnieuw kwam het ontstellend zwakke Spirit niet aan aanvallen toe. Kortom een eenvoudige 6-0 overwinning.

Uitblinker: Ian Overdam

Bijzonderheden:

De derde helft vond niet in Ouderkerk plaats. Het was niet toegestaan om flessen bier mee te nemen naar de kleedkamer.

Bart en Matto nogmaals bedankt voor het meespelen!

Kluuk ondernam nog een poging op doel te schieten. Helaas ontbrak de scherpte.

De zuivere speeltijd bedroeg slechts een minuut of vijftig. De bal verdween constant in de sloot. Tijd voor een ballenvanger in Ouderkerk.

Niels "EarlyGrey" van Zijp was weer eens van de partij en heeft zelfs aangegeven ook volgende week mee te doen.

23 opmerkingen:

  1. Ian was redelijk matig met zijn 4 goals (de 5e was een eigen goal), had er minstens 10 in moeten knallen.........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wel natuurlijk. Gelukkig speelde jij een goede wedstrijd Niels

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahaha - ja ik was helemaal een drama...ik zat Ian ook maar te narren, deed ie natuurlijk netjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. k vind het wel mooi om te zien hoe een tiener een van de belangrijkste spelers van het 6e is...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij scoort iig makkelijk Appelstroop. Jij ook vroeger!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heeft allemaal met conditie te maken, die jongen is ook gemiddeld genomen 20 jaar jonger.....maar fair enough, hij is zeker belangrijk........ik hoorde al wat achtste spelers praten over jou enorme slechte prestaties van de laatste weken, wat is er aan de hand appelstroop

    BeantwoordenVerwijderen
  7. naja laatste weken lijkt me sterk aangezien we maar 2 wedstrijden gespeeld hebben met het 8e na de winterstop...
    en ik heb idd maar in 1 van de 2 wedstrijden gescoord.
    maar ikzelf ben niet ontevreden omdat ik na afgelopen zaterdag nog steviger aan de leiding ga in de topscoorders- en assistenlijst ;)
    ik maak idd minder doelpunten maar ik geef meer assists en dat telt ook wel lijkt me!
    en als de tegenstander van afgelopen zaterdag er niet na een 6-0 ruststand mee stopte hadden we, en ik, nog wel een paar doelpunten erbij geprikt...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. das helemaal niet waar want de tweede helft was jij gewoon wissel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik vind dat assists gewoon helemaal niet mee moeten tellen, het gaat gewoon om de goals......

    ik heb voor zaterdag al te horen gekregen dat ik vooral mijn trainingspak moet meenemen, geen idee waarom......

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lulkoek verhaal allemaal weer met die twee zeg. Hebben die gasten nou echt niks anders te doen dan elke week deze blogpagina's te vullen. Vooral die Early Grey is een ramp!!
    Wat een misselijk makend figuurtje is dat zeg! Praatjes voor tien, maar voetballen ho maar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Johan,

    Ik ben er een tijdje uit geweest ( buitenland ) maar ben het helemaal met je eens! De grootste flauwekul wordt er geschreven door met name Earleygrey, de simpele ziel. Hij wil zeker populair gevonden worden en moet blijkbaar zo nodig op(bijna)elke reactie reageren. Jammer, het was eerder wel leuk hier. Hij is idd te nadrukkelijk aanwezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ok voetballen kan ie niet, maar ik vind de bijdragen van Earlygrey wel grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. precies, het is nou geen site voor serieuze discussies, maar gewoon een beetje onderling dollen, geeft ook de sfeer binnen het zesde weer.....je zou eens een middagje in onze kleedkamer moeten doorbrengen, dan snap je dit slappe gelul wel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beste Johan,

    We zullen gaan kijken of we tegen het "fenomeen" de heer Grey - (wegens opruiende teksten) sancties kunnen ondernemen.
    Bovendien zijn we ook nog aan het onderzoeken of de twee "üitnodigingen" van afgelopen zaterdag regelmentair in de KNVB boeken staan genoteerd.
    Het verdere verloop van dit team gaan we de komende tijd dan ook zeker in de gaten houden.

    Met vriendelijke groet,
    Henk Kesler (KNVB)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. He Henk, je hebt het er maar druk mee. Wist niet dat Reeuwijk 6 zo'n impact heeft binnen het totale voetbalgebeuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wij hebben 20 scouts bij de jeugd rondlopen en ik ben benieuwd welke van onze scouts niet zo weg van EarlyGrey is.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. het zal wel de meest incompetente scout van de 20 zijn....anders weet ik het ook niet....iedereen is dol op mij, zowel persoonlijk als op voetbal gebied.....gehehe

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beste Frans Bouwmeester,

    Voor alle duidelijkheid, ik ben geen scout bij de jeugd van Reeuwijk. Ik ben zelfs geen lid van jullie club en heb ook geen kinderen die lopen te ballen in Reeuwijk. 20 ouders bij de jeugd ( van welke club dan ook ) zijn geen 20 scouts. Ennuuuhh, wie is er nou dol op " het orakel Grey ". In Zwammerdam, vlakbij jullie, zoeken ze nog een ventje met een grote mond. Bij de Josti Band voor de trombone, precies iets voor hem, een hoop bla,bla, blazen maar er komt niet veel zinnigs uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wij zijn grootte fan van onze leermeester earlygrey

    BeantwoordenVerwijderen
  20. zo is het maar net linnepin....verwacht zaterdag dan ook spandoeken

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zie aan het schrijversniveau dat we inderdaad te maken hebben met het "josti" gehalte. En voor Grey: zaterdag op je broek, pannenkoek!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. voor een hoog niveau moet je lekker naar een blog bij de volkskrant gaan....morgen zal ik zeker voetballen als een pannekoek, vanaaf een zwaar borrel uitje (durf het iedergeval toe te geven, das bij Ajax wel anders)

    BeantwoordenVerwijderen