zondag, november 15, 2009

Smadelijk verlies Reeuwijk 6 tegen SPV 3

Het zesde leed tegen een smadelijke 2-7 nederlaag tegen het (ook niet) bijster sterke SPV 3 uit Polsbroek. Dit had alles te maken met een groot aantal geblesseerden, maar ook met een gebrek aan werklust. Verder was SPV 2 afgelast waardoor er liefst 8 spelers van dit selectie elftal meededen.

De afwezigen van Reeuwijk nog maar eens een keer op een rijtje om aan te geven hoe hoog de nood inmiddels is bij Reeuwijk 6: Herbert, Marco, Ian, Erik van D, Eric O, Dorre, Martin, Niels en Dick. Van een op elkaar ingespeeld team kan er dan ook geen sprake zijn.

Gelukkig konden we weer een beroep doen op Ton (terug van een blessure). Jan Hart, Menno Bogtstra Joey Bevers en Ewout Verdouw hadden de ondankbare taak om als invaller mee te doen met het zwalkende Reeuwijk 6.

Direct na de aftrap trok het (zeer jonge) SPV '81 het initiatief naar zich toe. Het duurde dan ook niet lang of het eerste tegendoelpunt was een feit. Een lange trap naar de voorwaarten, Gerrit probeerde met een sliding de bal te onderscheppen maar kwam net te kort om de bal definitief weg te werken. De voorwaartsen konden hierdoor eenvoudig scoren.

Het tweede doelpunt kwam gedeeltelijk om conto van scheidsrechter MO. De bal werd tegen hem aangeschoten en kwam precies voor de voeten van de SPV spits. Deze wist wel raad met dit buitenkansje.

Aan de andere kant was de opgestoomde Menno Bogtstra succesvol met een dwarrelschot waardoor de "Anslusch treffer" een feit was. We konden hier niet al te lang van genieten. De bal kwam uit een kluts, via Tim en de paal in het doel terecht, 1-3.

De vlam sloeg even in de pan toen Tim werd neergelegd en fysiek verhaal haalde. Mo liet beide spelers aan een kaart ontsnappen, waarbij die voor Tim dieprood had moeten zijn.

We haalden de rust zonder verdere kleerscheuren. Evert was "not amused" en spoorde zijn team aan om er maar eens wat feller in te gaan.

Helaas waren zijn woorden aan dovemansoren gericht. Ondanks de harde wind mee konden we ook in de tweede helft geen vuist maken en bleef SVP de beste kansen krijgen. Het stond dan ook al snel 1-4. Even leken we terug te komen toen Martijn de bal in het SPV doel deponeerde, maar een terecht gegeven strafschop gaf Reeuwijk 6 de genadeklap, 1-5. De twee SVP doelpunten die hier nog op volgende waren voor de statistieken.

Uitblinker Peter de Jager en Menno Bogtstra

Analyse door Evert van Dam: een blamage van de eerste orde. Het was slap en zeer veel individuele fouten. Eigenlijk zou ik geen biertje moeten nemen, maar ik doe het toch.

Opmerkelijk

De geblesseerde Dorre aanschouwde de wedstrijd met een smile van oor tot oor. Hij genoot zichtbaar van het geploeter van zijn teamgenoten.

De aanwezigheid van toeschouwer Peter "Schuimpie" Haverkamp begint irritante vormen aan te nemen. Hij nam plaats achter het CVC doel en lied luidkeels weten (op zijn minst) niet onder de indruk te zijn van Reeuwijk 6. Wie stuurt dit vervelende mannetje eens weg. Toen bleek dat Schuim ook nog eens aan het bier ging was het leed niet te overzien.

Tijdens de derde helft werd druk gediscussieerd over het te vormen nieuwe bestuur. Achtereenvolgens werden MO, Evert, EarlyGrey, Kluuk en Peter de Jager als kandidaat voorzitters genoemd. Het lijkt in ieder geval duidelijk dat de nieuwe voorzitter uit het zesde afkomstig zal zijn. (Zie ook de nieuwe poll)

MO floot wederom een sterke wedstrijd, maar we zouden er geen probleem mee hebben als hij net ietsje meer thuisfluiter zou worden.

Haalt Evert de Kerst? Deze vraag werd hardop gesteld in de kleedkamer. Zelfs zoon Dick liet weten dat Arno v.d. Vis een comeback overweegt, waarmee ook coach Arie weer nadrukkelijk in beeld komt.

EarlyGrey heeft aangekondigd zit seizoen 1 x keer in actie te komen. Dit zou moeten gebeuren tijdens de laatste wedstrijd. Coach Evert liet weten dat Early deze wedstrijd 90 minuten op de bank kan plaatsnemen.

Peter"Japio" de Jager is tegenwoordig van de moeilijk woorden. Zeker als hij enkele versnaperingen heeft weg gewerkt. Zo had hij het over een representatief elftal (en dit foutloos uitgesproken).

Met de terugkomst van Ton zijn ook Marit en Amy weer van de partij in de kleedkamer. Verder konden we genieten van de aanwezigheid van Linda, Kiki, Ankie, Jean Evert en Johnny. Ook hadden we aanloop in de personen van veldienstman Jan Grootendorst, Dorre, Herbert, Ian, Peter B, Kevin Slap, Tom G. en de zonen van Gerrit. Het was dan ook jammer dat we wederom in de kleinste kleedkamers waren ingedeeld. De derde helft was wel erg gezellig en lijkt steeds meer het sterkste onderdeel van het zesde te worden.

28 opmerkingen:

  1. kritisch volger van het 6e15 november, 2009 11:38

    Het was inderdaad te slecht voor woorden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. kritisch volger van het 6e15 november, 2009 11:39

    Trouwens, wie maakte nou de 2e??????

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dave schoot de bal op de lat

    BeantwoordenVerwijderen
  4. kritisch volger van het 6e15 november, 2009 16:42

    ja leuk, maar wie maakte de 2e

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En bedankt Loek!Ik heb de xxxx vervangen door Martijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als A. Vis terugkeert ben ik er volgend seizoen ook weer bij

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mag ik als SPV supporter ook nog melden dat ik nog een donkerrode kaart heb gezien die niet gegeven werd door deze matige scheidsrechter?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De scheidsrechter15 november, 2009 21:21

    Donkerrood is bij mij paars. En die had ik niet op zak. Maar het klopt dat dit voor de thuisclub een rode kaart had moeten zijn er voor de tegenstander wellicht een gele.Ook die gaf ik niet, omdat het in mij ogen er de wedstrijd niet naar was. Er gebeurde verder weinig. Verder betwijfel ik of u wel echt een SPV supporter ben, omdat ik na afloop van de meeste SPV spelers toch de complimenten kreeg over mijn arbitrage. Dus u verhaal neem ik met een .........

    BeantwoordenVerwijderen
  9. en zo stevent het zesde af op degradatie....ik haak net op tijd af

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Early Grey mensen zoals jij zijn nu precies de oorzaak van alle ellende. Altijd maar afzeggen en de coach opzadelen met de problemen. Je bent en blijft een onbetrouwbaar figuur (op dit vlak dan. De rest kan ik niet over oordelen).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. nou volgens mij ben ik juist enorm betrouwbaar, ik ben er steevast niet bij

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sportclub Reeuwijk16 november, 2009 12:30

    Knaapje van Zijp kan maar beter lid worden van LPK (loopgroep PK in Dodewaard) Zijn jullie van hem af en krikt hij misschien zijn (oude van dagen) tijden tijdens zijn loopjes wat op!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh ja eikel. Als je je aanmeldt voor een teamsport wordt verwacht dat je er bent.

    Die tip van sportclub Reeuwijk over de PK loopgroep is dan ook helemaal niet zo slecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik loop gewoon lekker alleen, hoef ik met tenminste met niemand rekening houden.....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. pas 1 stem in de poll en die is nog van mezelf ook.......heeft nou niemand vertrouwen in mijn kandidatuur

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Anoniem kritiek leveren daar schiet je tenminste echt wat mee op. Een echte vent ben je dan... Binnenkort komt er een stoel als voorzitter vrij, ik zou zeggen: schuif jezelf naar voren als je het allemaal zo goed weet...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Earley Grey, wat moet je ermee,
    Geen loopwonder, ja op de WC.

    Denkt zelf goed te kunnen ballen,
    Kan alleen ontzettend slap lallen.

    Een eikel, velen kotsen hem uit,
    Lopen doet ie ook, tempo achteruit.

    Het beste is nu, Zijpie moet weg,
    de simpele route is achter de heg.

    Dat is te simpel voor deze klier,
    Ik werk hem wel weg met pakjesboot 4.

    CVC verlost van deze arrogante kak,
    Tot in Spanje blijft hij in mijn zak.

    In Spanje hoeft hij niet te klagen,
    Daar kan hij best wel schoorstenen ragen.

    Simpel werk, past prima bij Grey
    Iedereen weer blij, Holadiejeee.

    Sint vind dit een prima gebaar
    Jullie van hem verlost voor 1 jaar.

    Een beter voorstel hebben we niet,
    't 6e wel een prima 2010 dankzij..

    Sint en Piet!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Forza Reeuwijk 416 november, 2009 21:32

    Heel goed Piet, neem die zak alsjeblieft mee naar Spanje

    Bedankt namens heel CVC Reeuwijk

    BeantwoordenVerwijderen
  19. nou Piet, bedankt voor deze ode....hier heeft toch heel wat tijd in gezeten, en dat ben ik natuurlijk meer dan waard

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Rijmelarijen zit in onze gen,
    Bovenstaande ode duurde 6 minutén.

    Dus krijg maar lekker de schijt,
    aan jou besteden we weinig tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oud elftalgenoot van Niels17 november, 2009 16:56

    Ik vind dat Niels hier iets te zwaar aangepakt wordt door de Blog Piet. Hij heeft zo zijn mindere momenten. Qua voetbal zal het zesde natuurlijk helemaal niets aan hem hebben (was in mijn tijd ook al zo) maar het is geen onaardige gozer, hoewel hij wel iets irritants over zich heeft.

    Nogmaals, als je 'm beter kent is het een prima vent (en dat rijmt ook).

    BeantwoordenVerwijderen
  22. oud elftalgenoot, bedankt dat je voor me opkomt. maar om dit soort figuren moet ik enkel smadelijk lachen.........denk dat ze uiteindelijk toch een soort jaloers zijn en terecht natuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik wordt een beetje misselijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. De dames van de Early fanclub18 november, 2009 14:14

    Het zesde moet overgeven?
    Daar hoeven wij toch echt niet om te beven

    Early is onze held en.... nee dat kost hem geen geld!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geinig rijmpie van de gleufpietjes!

    BeantwoordenVerwijderen