maandag, mei 03, 2010

Verslag Reeuwijk 6 -Be Fair 7

Door onze gast verslaggever

Met nog 2 wedstrijden voor de boeg boekte Reeuwijk 6 afgelopen zaterdag een zeer fortuinlijke overwinning op de “oudjes” van Be Fair. Het werd uiteindelijk maar liefst 10-4 voor het team van coach van Dam die zaterdag wederom een regiment spelers moest missen, maar uiteindelijk toch wel een team op de been wist te brengen. Dat was mede te danken doordat o.a. een paar selectie spelers –waaronder Rene van de Heuvel en Eric?? Mouthaan - bereidt waren gevonden het team te komen versterken. Alhoewel de uitslag dan ook doet vermoeden dat Be Fair zaterdag aan alle kanten voorbij zou worden gelopen was dat in het eerste deel toch nog niet echt zichtbaar. Sterker nog: Het was zelfs met name de ploeg uit Waddinxveen die voorvarend uit de statblokken kwam en ook met soms knap combinatie voetbal het betere van het veldspel had.

Dat resulteerde dan ook al snel in een treffer van Be Fair, doordat de Reeuwijkse verdediging niet tijdig ingreep bij een aanval van een voorwaartse, en Japio de Jager daarmee al vroeg in de wedstrijd het nakijken gaf: 0-1
De Jager verving wederom keeper Hans Goedhart die afwezig was wegens ziekte. Na die treffer golfde het spelbeeld wat op en neer, waarbij over en weer kansen vielen te noteren en ook doelpunten vielen,zodat de russtand toch werd ingegaan met een 3-2 voorsprong. Na de pauze bleek Be Fair echter niet meer in staat het de Reeuwijkse ploeg ( conditioneel) nog moeilijk te kunnen maken. Dat was mede ook de verdienste van spits Marco van Dijk die het nogal op zijn “heupen” kreeg en alras 4 keer wist te scoren. Hierdoor liep de stand in rap tempo al uit naar een comfortabele 7-2 voorsprong.
Bij die stand nam het team van van Dam - die ook nog o.a. “der bomber” kluuk inbracht – ook duidelijk wat gas terug. Het gaf daarmee Be Fair zelfs weer de gelegenheid iets terug te kunnen doen, wat nog resulteerde in twee treffers van de bezoekers. Hierdoor kwam de stand ineens weer op 7-4 te staan.
Echter was de koek voor Be Fair daarmee wel écht op, want hoewel het nog wel wat kleine kansjes wist te creëren kon het daarna toch niet echt meer een vuist maken.
Moegestreden moest het dan ook lijdzaam toezien dat met name wederom Marco van Dijk (2x) en Ewout Verdouw geen medelijden met dit veteranenteam meer kende en alle illusies van Be Fair aan flarden schoot door de eindstand zelfs op
10-4 te bepalen. Marco van Dijk werd mede door zijn 8 treffers in deze wedstrijd dan ook meteen de ongekende topscorer van het team.

Afwezigen o.a.: Hans Goedhart, Dick van Dam, Loek Hermenet, Martijn Min, Davey Lakerveld, Eric Overdam, Gerrit van de Heuvel en grensrechter Aad van Velsen

Opvallend: Invaller Kluuk “spaarde” Be Fair nog door voor open doel (intikkertje) een meter voor de doellijn de bal nog richting het korfbalveld te schieten.

Uitblinkers: Marco van Dijk, Jan Muit, en Ewout Verdouw

15 opmerkingen:

  1. Dank voor dit prima verslag!
    Nu alleen nog uitkijken dat je geen wond/gordel of andere roos krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij heeft de scheidsrechter dit verslag geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoals gebruikelijk wordt Kluuk weer in gezet als het nergens meer overgaat. Volgens mij betaalt deze jongen ook contributie. Die van Dam denkt nog steeds dat het 6e een selectie elftal is. Vandaar dat ik sinds de Arie vd Vis tijd niet meer kom kijken naar het 6e

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Theo! "gezellig"dat je ook reageert!En met zo'n waardevolle bijdrage, die getuigt van een evenwichtig gevoelsleven en het totaal ontbreken van wrokgevoelens!
    Echt zoals je van een volwassen man zou verwachten!
    Dank voor het herstellen van mijn vertrouwen in de menschheid Theo!
    Was je opblaaspop stuk ofzo?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Matto

    Kennelijk snap jij niet waar het bij recreatievoetbal om draait.

    Misschien is Kluuk de minste voetballer in jullie elftal, maar is het dan reeël om deze jongen elke week wissel te zetten zoals uit de verslagen op deze site blijkt?

    Je zal zelf wel een "geweldige" voetballer zijn, ga dan lekker een paar elftallen hoger spelen en laat de jongens die voor hun plezier een balletje trappen in hun waarde.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste lieve Theo...
    Als er iemand snapt waar het om moet draaien ben ik het wel!
    Ik ben zeker geen geweldige voetballer zoals jij,daarom speel ik ook in het 6e!
    Als je ,zoals je aangeeft, niet meer komt kijken bij het 6e, kun je helemaal niet weten waar je het over hebt!
    Ikzelf sta meestal ook reserve en ook dat hoort bij het door jou zo hoog aangeschreven recreatieve spelletje....

    De reden dat ik nu op jou reageer is dat je via 3(drie) mensen (kluuk,Evert en ene Arie) probeert een punt te maken dat je duidelijk dwars zit en waar jij blijkbaar als enige je druk over maakt!

    Vroeger was blijkbaar alles beter(ik in ieder geval wel!) en had je nog echte kuilen, maar vroeger is voorbij en het is n beetje sneu om op een log een traumatje uit jouw verleden te proberen te verwerken!

    Kom gezellig kijken joh, drink een biertje mee(of meer) en zit niet zo te zeiken!

    Eeuwig de uwe,
    Matto

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He Matto, moet jij niet spelen vanmiddag??

    Wegwezen dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Theo heeft natuurlijk wel gelijk en nee..... ik ben Theo niet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. kluuk vind het wel best dat die niet zoveel speelt. Quote van kluuk "ik zit graag reserve want van een hele wedstrijd voetballen word je moe"

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En toch vreet 't aan 'm

    BeantwoordenVerwijderen
  11. He Hans!
    Het is nu ongeveer 19 uur en ik ben net terug uit boskoop inderdaad, waar we op een leuk festival gespeeld hebben!
    Dez rock n roll junkie gaat tegenwoordig liever zsm terug naar vrouw en kind!

    Zoals je leest vindt het anonieme gedeelte van onze reaguurders dat Kluuk min behandeld wordt....Wat denk jij: zou kluuk zelf op deze manier proberen een basisplaats proberen af te dwingen en zelf al die posts doen?
    Of misschien is het zijn moeder wel?
    t zal wel aan mij liggen maar ik word zo moe van die anoniempjes...grote monden, maar ergens met naam en toenaam voor staan doen ze niet!
    Treffen ze het precies goed met iemand als ik: ik hap wel hoor!;-)

    Internet is waarschijnlijk hun redding: lekker chat-roulette...!
    Tot zaterdag?!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik ben een beetje verliefd op kluuk,vandaar dat mijn allerliefste,het langst naast mij ,wil zitten.Ik heb wel atijd wat lekkers bij me[of zou dat het zijn]???

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kiki!Eindelijk een verstandig type!
    Ben blij dat je een duit in het zakje doet!
    Jij maakt Kluuk natuurlijk van het meest nabij mee!
    We kunnen nu dus wel vertellen dat jij en Kluuk de opstelling maken en via de zgn "oortjes"met Evert in verbinding staan om de coaching gladjes te laten verlopen!
    Laat ze maar lullen!Wij houden van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo is het Matto, Kiki brengt alles weer terug naar de juiste proporties. Ik verwacht er zaterdag wel bij te zijn maar zoals het er nu voorstaat niet onder de lat. Met het veteranentoernooi en de laatste competitiewedstrijd ben ik weer volledig inzetbaar.

    Wat betreft de reacties. Ik stoor me er niet zo aan hoor. Ben blij dat er een beetje traffic is.

    Ik mis alleen Niels een beetje. Zou hij tegenwoordig anoniem posten? We horen het zaterdag wel van hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ha hans,

    leuk dat je er zaterdag bij bent, laatste thuis wedstrijd, dus ook mijn laatste voetbal minuten, zo hoop ik zijn totaliteit een hele helft te hebben gespeeld dit seizoen......

    zaterdag deel ik nog wat mee op center parcs gebied...

    ja ben wat minder op de site, elke week dezelfde grappen is natuurlijk ook wat boring....af en toe reageer ik wel eens onder een andere naam, jij weet best welke....

    tot zaterdag, geloof dat iedereen van het zesde en aanhang aanwezig is, gaat gezellig worden in de kleedkamer....lekker uren hangen daar.....

    BeantwoordenVerwijderen